Wij weten hoe de hazen lopen

Bij fiscale kwesties komt er niet zelden ook een waarderingsvraagstuk om de hoek kijken. Om dat specifieke vraagstuk aan te pakken, schakelen klanten ons regelmatig in. Wij zijn als corporate finance kantoor nadrukkelijk gespecialiseerd in fusies & overnames en waarderingsvraagstukken.

In de laatste editie aan van Brookz magazine staat een interview met twee van onze consultants. Myrthe Bouman en Peter Paul Buijsrogge vertellen hierin meer over hun ervaringen met de bedrijfsopvolgingsregeling (BOR) en de wijze waarop zij hier bij enkele klanten mee omgegaan zijn.

Lees meer

Afdrukken

58 waardevolle redenen voor Business Valuation

In mei 2015 publiceerde Edward Mendlowitz een artikel voor de National Association of Certified Valuation and Analysis. Mendlowitz is partner bij WithumSmith+Brown in New Jersey en heeft meer dan 40 jaar ervaring als registeraccountant. Daarnaast is hij auteur van 24 boeken en heeft hij honderden artikelen geschreven voor de vakliteratuur en nieuwsbrieven.
Ondernemers worden vaak opgeslokt door de waan van de dag. Ze nemen dagelijks tal van beslissingen zonder bedacht te zijn welke consequenties die beslissingen op de lange termijn kunnen hebben. Door een objectieve waardering te laten maken door een onafhankelijke partij kan onder andere inzicht worden verkregen in hoe anderen het bedrijf waarderen, de positie van de onderneming in de markt en de belangrijkste waardebepalers van het bedrijf, ook wel 'value drivers' genoemd. Wanneer een waardering goed en grondig wordt uitgevoerd, kan het een groot aantal problemen en kansen blootleggen. Dit kan dienen als basis voor het toevoegen van waarde aan het bedrijf op de lange termijn.

Lees meer

Afdrukken

Dr. Aswath Damodaran: "Waarde en prijs zijn zeer verschillende begrippen"

In Business Valuation Update van september 2014 geeft Dr. Aswath Damodaran in een uitgebreid interview zijn visie op het verschil tussen waarde en prijs. Damodaran is professor aan de Stern School of Business, New York University, en wordt wereldwijd als autoriteit gezien op het gebied van Finance en Valuation. In het betreffende interview merkt Damodaran onder meer het volgende op: "Waarde en prijs zijn twee zeer verschillende begrippen en worden bepaald en gedreven door zeer verschillende factoren. Desondanks worden ze door veel bankiers, waarderingsdeskundigen en analisten door elkaar gebruikt".

Ook in de dagelijkse praktijk van BrightOrange komen we regelmatig in aanraking met deze 'waarde versus prijs'-discussie. Het verschil tussen waarde en prijs leidt regelmatig tot verwarring: zowel bij opdrachtgevers als bij degenen die belang hebben bij de uitkomsten van onze deskundigenberichten. Om die verwarring tegen te gaan, benadrukken wij in onze rapportages ook expliciet het onderscheid tussen de transactiepraktijk en de waarderingspraktijk.

Lees meer

Afdrukken

BrightOrange Sectoranalyse - Hotels

In deze sectoranalyse wordt ingaan op de ontwikkelingen in de hotelbranche in Europa en in de Verenigde Staten. Aan de hand van een Amerikaanse en een Europese peergroup van beursgenoteerde hotelketens wordt op basis van de peergroup mediaan een analyse gemaakt. De Amerikaanse peergroup telt 10 hotelketens en de Europese peergroup bestaat uit 9 hotelketens.

Lees meer

Afdrukken

  • 1
  • 2

Vestiging Amsterdam

Barbara Strozzilaan 201
1083 HN Amsterdam
T +31 (0)20 303 1220

Vestiging Houten

Hoofdveste 17
3992 DH Houten
T +31 (0)30 820 1128

Vestiging Zwolle

Dr. Van Lookeren Campagneweg 7
8025 BX Zwolle
T +31 (0)38 744 0119

 

 

Vestiging Amsterdam

Barbara Strozzilaan 201
1083 HN Amsterdam
T +31 (0)20 303 1220

Vestiging Houten

Hoofdveste 17
3992 DH Houten
T +31 (0)30 820 1128

Vestiging Zwolle

Dr. Van Lookeren Campagneweg 7
8025 BX Zwolle
T +31 (0)38 744 0119